Compania de Drumuri a lansat în licitație un contract in valoare de 112 milioane de lei pentru montarea unui sistem performant de monitorizare și informare trafic modern pe cele trei autostrăzi ale Romaniei care pornesc din București respectiv pe DN 1 București – Ploiești.
Se vor instala echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei autoturismelor, panouri de informare si avertizare cu mesaje variabile de tip VMS pentru toti participantii la trafic, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei in timp real, cântărirea din mers a camioanelor (mai nou) și stații meteo cu senzori de polei. De asemenea, sistemul instalat va avea funcția ANPR si acces la o platforma pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare, potrivit caietului de sarcini care a fost elaborat. Durata contractului este de 6 luni pentru etapa de inceput (de proiectare) și 18 luni pentru execuție.
„Obiectul prezentului contract il reprezinta ”Sistem de monitorizare si informare asupra traficului si a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București– Cernavoda, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, arată documentația depusa pe SEAP si scoasa la licitatie.
Autostrada A1 București – Pitești
Se vor monta 48 de sisteme de detecție incidente, 33 de camere mobile, 8 camere CCTV pentru verificarea traficului, 5 stații meteo cu 4 senzori de polei pentru conditiile atmosferice, 22 panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi) 16 panouri VMS pe bretele pentru informarea participantilor la trafic, 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație și 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor. Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare, recunoastere faciala și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu Zoom fix.
Autostrada Soarelui București – Cernavodă
Pe Autostrada Soarelui echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162. Se vor monta 66 de camere detecție incidente pe toata distanta autostrazii, 35 de camere mobile de monitorizare trafic, 40 de camere CCTV pentru vizualizare live, 8 stații meteo pentru conditiile atmosferice, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle indictive pentru măsurarea vitezei între nordurile de circulație.
Autostrada A3 București – Ploiești
Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive, 42 de camere detecție, 29 de camere detecție incidente, 16 camere CCTV, 4 stații meteo și 17 panouri VMS.
DN 1 București – Ploiești
Vor fi montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile, 7 panouri VMS.
Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h., să reziste unor temperaturi exterioare de la -30 C la + 60 C și vor permite strangerea de informatii precum: viteza vehiculelor, numărul de vehicule, clasificarea vehiculelor, direcția și distanța între vehicule în secunde. Buclele inductive vor permite detectarea vitezei pentru toate masinile din ambele sensuri de mers.
Sistemul de detecție incidente: sistemul va asigura detecția automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei) într-o zonă de predetecție presetată. Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri : vehicul oprit, mers pe contrasens, pieton, încărcătură pierdută, fum/foc/ceață, aglomerare vehicule pe sector monitorizat, scăderea vitezei.
Contractul un proiect european si este finanțat din fonduri europene nerambrusabile, prețul ofertei reprezintă 70 % din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe data de 19 aprilie.
Afla care sunt cele mai bune metode de facut bani online !