Ministerul de interne a publicat un proiect de ordonanta de urgenta prin care se va crea cadrul legal privind aparitia unui suport online , o platforma informatica prin care se face sa se poata face transferul autoturismelor de la o persoana la alta inntr un mod mai facil.
Astfel platforma ar facilita transferul proprietatii asupra autoturismelor. Declararea la organul fisacl a dobandirii sau instrainarii autovehiculelor se va face online fara a fi nevoie de deplasare la ANAF.
Se va trece la modul de inmatriculare online. Codul rutier urmează să fie modificat, astfel incat sa faciliteze proiectului de OUG de la MAI, operațiunile legate de vânzarea ori înmatricularea și radierea din circulație a vehiculelor să se poată face online.
In proiect este mentionat astfel: Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea si administrarea unei platforme informatice, ce este destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.
Potrivit statisticilor publicate de Direcția generala de permise de conducere și înmatriculări , in anul 2022 au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare, fără documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate, și au fost efectuate 167.847 operațiuni de radiere. Fiecare dintre operatiuni au necesitat deplasarea solicitanților la mai multe instituții: autoritatea de înmatriculare, organul fiscal local sau organul fiscal teritorial al ANAF.
„În prezent realizarea tuturor operațiunilor conexe domeniului înmatriculării vehiculelor, necesită termene ce pot depăși 30 zile, prin prezentarea succesivă la mai multe autorități, termene ce ar putea fi reduse semnificativ prin stabilirea unor fluxuri simplificate de transmitere a datelor între instituțiile implicate.
Acest demers ar putea aduce un real beneficiu cetățeanului, prin reducerea timpului necesar efectuării operațiunilor de înmatriculare și eliminarea deplasărilor la instituțiile implicate, ca urmare a prezentării documentelor sau transmiterii datelor necesare, unei singure instituții (cu excepția vehiculelor uzate aflate la prima înmatriculare în România, situație ce presupune și verificarea vehiculului de către RAR)”, se spune în nota de fundamentare a actului normativ elaborat la Ministerul de Interne.
Proiectul nu stabilește și un termen exact pentru apariția platformei, ci doar faptul că, „în vederea inițierii procedurilor de implementare a serviciilor publice electronice, se abilitează Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări să organizeze şi să coordoneze platforme-pilot pentru furnizarea de servicii publice electronice de înmatriculare”.
În plus, proiectul stabilește și modificarea OG 78/2000, în sensul eliminării actualei obligații a autorității de înmatriculare de a înscrie datele despre proprietarii de vehicule în cartea de identitate a vehiculului, astfel încât operațiunile din domeniul înmatriculării vehiculelor să se poată face integral online, fără a fi necesară depunerea acestui document în original.
Afla care sunt cele mai bune metode de facut bani online !